tales of the Otori

-.-.-.DATE 2008-12-29 TIME 18:22:01
    
klicka för större bild

tvingade mamma att skjutsa ner mig till bokhandeln där jag gjorde ett stort kap!! wihooo!! guess what you guys!! jag har nu köpte de sista böckerna som avslutar serien; sagan om klanen otori. jag köpte Vid hägerns skarpa skri och Och himlens viva väv, det var specialpris på pocketböcker så en bok kostade mig bara 49:- helt galet :o blev asglad. när jag frågade personalen om dom hade vid hägerns skarpa skri och hon räckte mig de båda böckerna som jag ville ha så blev jag så glad så jag omedvetet gav ifrån mig ett: OOHH! hahaha de var asfult. men skitglad blev jag. har alla böckerna nu, wihoo. alltså, jag brukar inte läsa annars, men dom här böckerna har verkligen FÅNGAT MIG! oohhh.... <3
nu blir de till att läsa =D

spådomen om takeo otori (huvudpersonen):
du har tre blod blandade i dig. du föddes bland de gömda, men ditt liv har förts ut i det öppna och är inte längre ditt eget. i världen sker vad himlen önskar. ditt rike kommer att sträcka sig från hav till hav, men priset för fred är blodsutgjutelse. med fem fältslag uppnår du fred. fyra vinner du, ett förlorar du. många måste dö, men du går säker för döden - med undantag av döden för din egen sons hand.

TILLÄGG: allltssåååååå shittt ÄR ÄNNU MER GLAD OCH HYPER NU!!! SUSAN BBY, DU KOMMER GILLA DETTA. dom ska göra en film av ÖVER NÄKTERGALENS GOLV! woooooooooooooooohhhh! :ooooo :DD:D:D:


floden rinner ständigt förbi dörren. världen ligger ständigt kvar där ute. och det är i världen vi måste leva.
- Shigeru Otori, över näktergalens golv

love from missbui

haha nee inte alls lika dumma, men de mesta hahaha! :)jävla nörd mi läsa på ett lov?!



DATE 2008-12-29 TIME 19:31:21
WEBSITE: http://missbui.blogg.se/
love from missbui

omg? HAHAHA kolla på bilderna då :(

DATE 2008-12-29 TIME 19:31:41
WEBSITE: http://missbui.blogg.se/
susan

MIIII JAAA!! ME LIKE, ME LOVE MOAHAH NÄR KOMMER DET?! om det är en sån film som kommer med premiär på bio ska jag fanimig släpa med någon!! >.<

DATE 2008-12-29 TIME 19:40:06
WEBSITE: http://susaanl.blogg.se/
lisa

jag har inte hunnit läsa den sista, får nog ta och göra det innan filmen kmr ut ^^

DATE 2008-12-29 TIME 22:44:00
WEBSITE: http://trinhh.blogg.se/
lisa

kmr inte ihåg vad den hette men den gula iaf. fast läste ut den kanske för 1 eller 2 år sen :S får ta och läsa ut allihopa, blev sugen nu när du och susan tog upp det :)

DATE 2008-12-29 TIME 23:27:46
WEBSITE: http://trinhh.blogg.se/
Filé

oohh ofta det kmr en film?! fan vad nice!! :DD

DATE 2009-01-01 TIME 11:17:25
WEBSITE: http://ssoundeffects.blogg.se/

»please read:
- do not advertise on this page. I REPEAT, NOT!
- frågestund? tävlingar? go bother someone else. seriously.
- i do not respond to comments like: "allt bra?" & "vad gör du?". neither do i check back on your blogs. so don't hold your breaths. or wait, please do.
- remember to check your name in the field
- wanna tell me how ugly i am? go right ahead! wanna tell me how wannabe-foki i am? well then, screw you.
- no blog? got a question? leave your e-mail adress or check back in here!



name:

e-mail: (only visible for me)

blog:

comment:

daily reader

bloggkoll
trackback ♥




RSS 2.0