confessions of a... well, what am i?

-.-.-.DATE 2008-12-30 TIME 23:46:34
snart är det nyårsafton. så sjukt fort åren går. men det är bra, då blir jag 18 fort så slipper jag gymnasiet och jag är free like a bird ^^ hihiih. vad hade ni tänkt hitta på under nyår då? själv tror jag att jag ska följa med några upp till nån stuga i kajevell, osäkert.. hm, oh well. får se hur de blir. är ju fortfarande lite sjuk såå. nu tänkte jag bli lite mesig och skriva en massa sentimentala saker om år 2008. läs eller inte, don't care, you choose.

well... år 2008. hm, vad kan jag säga? det har vart ett krävande, utmanande men samtidigt givande år. jag har haft motgångar som medgångar. jag har klättrat över de hinder som funnits framför mig, krossat de fördomar som riktats mot mig, löst de problem som lagts fram åt mig, njutit.. aah, you get the point. hihi ^^ jag vet inte om det här året har vart ett dåligt år för mig, jag menar, come on, visst dåliga saker har hänt, men jag anser fortfarande att de misstag jag begått och de dåliga händelserna som inträffat har varit lärorikt och stärkt mig som person. fan det här låter sooo corny in so many ways... but what the hey, det är nyår snart, måste go with the flow and write my heart out. under loppet av detta år har jag plockat på mig mycket kunskap, jag anser själv att jag alltid har gjort mitt bästa i allting. har det inte vart tillräckligt så har jag ändå försökt. jag känner att min psykiska del, compared to the physical part, har växt enormt och jag är inte längre samma naiva lilla flicka som jag var för ett år sedan. jag vet nu att livet inte kretsar kring en själv eller en liten småsak, utan det gäller att släppa taget och försöka gå vidare. hade jag fått möjligheten att ändra, ta bort eller lägga till någonting i detta år så skulle jag utan tvekan inte göra det. det som har hänt, har hänt. det som aldrig hände, men kanske borde ha hänt, kanske händer senare. de händelser som har ägt rum, det är dom händelserna som har till en viss del, format mig till den jag är idag. vi formas om, till de bättre eller sämre, hela tiden på grund av våra val, och allt vi kan göra är att låta det ske. går det snett någongång, finns det alltid en annan väg ut, hur svår och komplicerad den än är. men det är bara att kämpa på, för det finns alltid en strimma ljus som kan bli större. men år 2009 då? jag tänker inte planera in någonting, utan låter allting ha sin gång. varför oroa oss för framtiden, när man kan njuta av nuet och sedan låta framtiden häpna oss med de överraskningar den för med?

with love

lisa trinh

av alla sammanfattningarna av 2008 var din den bästa hittills tyckte jag, du skriver bra :)

ja, jag menade blgogdesignen, sry x)

DATE 2008-12-31 TIME 09:45:42
WEBSITE: http://trinhh.blogg.se/
susan

sv; ja, om han är ful blir jag besviken :( men kaede kan inte heller se ut hur som helst.. förresten jag visste nt att lian hearn bara var en pseudonym :o xd



skitbra skrivet :D

DATE 2008-12-31 TIME 13:32:33
WEBSITE: http://susaanl.blogg.se/
susan

sv; ja, om han är ful blir jag besviken :( men kaede kan inte heller se ut hur som helst.. förresten jag visste nt att lian hearn bara var en pseudonym :o xd



skitbra skrivet :D

DATE 2008-12-31 TIME 13:32:41
WEBSITE: http://susaanl.blogg.se/
cuong

sv: haha, jag förstår vad du menar med det domnade läppar och så :P



men what? köpte din farsa hem hundmat från VN? -.-'

DATE 2008-12-31 TIME 15:31:26
WEBSITE: http://cuoong.blogg.se/

»please read:
- do not advertise on this page. I REPEAT, NOT!
- frågestund? tävlingar? go bother someone else. seriously.
- i do not respond to comments like: "allt bra?" & "vad gör du?". neither do i check back on your blogs. so don't hold your breaths. or wait, please do.
- remember to check your name in the field
- wanna tell me how ugly i am? go right ahead! wanna tell me how wannabe-foki i am? well then, screw you.
- no blog? got a question? leave your e-mail adress or check back in here!



name:

e-mail: (only visible for me)

blog:

comment:

daily reader

bloggkoll
trackback ♥




RSS 2.0