delicious dessert

-.-.-.DATE 2008-11-03 TIME 22:31:27

här ska ni få ett supergott recept på efterätt. den söta smaken i chokladen meets den syrliga smaken i hallonen. skitgotttt!!! jag glömde helt att jag hade det här receptet hemma. ska göra igen nån gång.. mmmhmm.. prova!!

VIT CHOKLADMOUSSE MED HALLON

8 port
2 dl vispgrädde
150 g vit choklad
1 ägg
1 dl Kesella
färska bär, t ex hallon eller blåbär

Vispa grädden. Smält chokladen på svag värme i vattenbad så att den precis bara smälter. Vispa upp ägget och tillsätt chokladen under kraftig omrörning. Rör ner Kesella och sist grädden. Mixa bären i en matbredare. Varva sedan chokladmoussen och bärsmeten i glas. Ställ in i kylskåpet i ca 1 timme.


lisa тяiин ♥

mi, du går väl på IB? hur är det där, mycket plugg, bra lärare? jag funderar nämligen på att gå IB i hbg ...

DATE 2008-11-04 TIME 07:21:13
WEBSITE: http://trinhh.blogg.se/
lisa тяiин ♥

du kan räkna med att jag kommer utnyttja dig och lynniea mycket de närmaste veckorna (för hon går väl oxå IB?) jag satt två timmar hos skolan SYO för att få info om IB. jag fick veta hur ert system funkade och om de sex ämnena osv. men jag vill typ veta hur det är att GÅ där. Liksom.. känner du nånsin att din engelska inte är tillräckligt bra jämfört med de andra eleverna som kanske har en engelsk mamma eller kanske till och med bott utomdlands där de snackar engelska? för det är ju tydligt att du och jag snackar bra engelska (annars skulle nog inte du gå där och jag överväga det) förlåt för alla frågorna nu >< och t.ex på kemi lektionerna, hur ska man klara av det på englska när det finns ord man inte ens fattar på svenska? jag fick veta att intagningspoängen var 220, (jag har mer) men det gäller att klara intervjun du får när du söker in dit. det stämmer va? :')

DATE 2008-11-04 TIME 20:34:52
WEBSITE: http://trinhh.blogg.se/
nilla

vit choklad är den bästa chokladen som finns :)

DATE 2008-11-06 TIME 17:22:55
WEBSITE: http://nnnilla.blogg.se/

»please read:
- do not advertise on this page. I REPEAT, NOT!
- frågestund? tävlingar? go bother someone else. seriously.
- i do not respond to comments like: "allt bra?" & "vad gör du?". neither do i check back on your blogs. so don't hold your breaths. or wait, please do.
- remember to check your name in the field
- wanna tell me how ugly i am? go right ahead! wanna tell me how wannabe-foki i am? well then, screw you.
- no blog? got a question? leave your e-mail adress or check back in here!



name:

e-mail: (only visible for me)

blog:

comment:

daily reader

bloggkoll
trackback ♥




RSS 2.0