party makeup

-.-.-.DATE 2008-11-07 TIME 19:28:24



det är många som har frågat hur jag har sminkat mig här så jag tänkte att jag kunde berätta det då eftersom jag ändå inte har något bätte för mig.

-BASE
börja med basen. Först använder du en primer som du använder i t-zonen, dvs panna, näsa och haka. sen lägger du på foundation med en foundation borste, dra även över läpparna, men bara lite.
products used: smashbox photo finish foundation primer 395 :- smashbox high definition healty FX foundation 355 :-
-EYES
måla på ett lager mascara, låt det torka ordentligt, måla sedan på ett annat lager. jag har inte böjt mina ögonfransar här, men om du vill göra det så do it, men kom ihåg, föree mascaran! om du vill kan du måla på med ett till lager så det blir riktigt fylligt (jag har då använt en drygare mascara), men se till att göra det rätt. annars blir det klumpar! dra ett streck med en svart flytande eyeliner på övre ögonlocket närmast fransraden. ta sedan en blöt bomullstops och fixa till så att strecket blir rakt och fint. vänta tills det har torkat. måla med en ljusgrå skimmer ögonskugga över hela ögonlocket. sudda ut längst upp så det blir en naturlig övergång. använd en lite mörkare på hälften av ögonlocket, sudda även ut där. använd sedan en mörkgrå längst på globlinjen. blanda den ljusaste och den mellan ljusa och sudda ut lite under ögat, precis under nedre fransraden (om det kommer på ögonfransarna, måla bara på med mascara). använd en vit ögonpenna och måla i inre ögonvråarna. använd en svart ögonpenna och måla på insidan av översta fransraden.
products used: L'oréal telescopic mascara 149 :- Dior diorshow blackout mascara 250 :- Dior diorliner liquid eyeliner 295 :- ICING eye shadow palette 129 :- SEPHORA slim pencil eye white 40 :- SEPHORA slim pencil eye black 40 :-
-LIPS
eftersom du redan har färg på läpparna från basen (foundation) så är det bara att dra över med ett transparent lipgloss eller vaseline, eller ett ljusrosa lipgloss. jag själv har använt ljusrosa lipgloss och sedan vaseline.
products used: smashbox lipgloss pop 175 :- klöver vaseline 20 :-
-FINISH
lägg på puder med en stor borste i cirklande rörelser. lägg ett persikofärgat rouge längs kindbenen. ett tips: sug in kinderna så ser du dom lättare. hehe. lägg en bronzer på pannan, näsbenet och hakan. applicera sedan en highligter uder ögonbrynen och på kindbenen.
products used: maybelline dream matte powder 150 :- victoria's secret very sexy blush peach $25, Lumene bronzer 99:- Eyeko touch up & glow highlighter 149 :-

ALLL DOOONNEE.


susaan

TACK FÖR Det TIPSET ! :D nu kna jag ju va lika snygg som dig på fester ;*

DATE 2008-11-07 TIME 21:24:26
WEBSITE: http://susaanl.blogg.se/
nilla

your lashes is the greatest honey!

DATE 2008-11-07 TIME 22:07:08
WEBSITE: http://nnnilla.blogg.se/
lisa тяiин ♥

svar: jag vet inte vrf men har alltid sett linnea som 92:a :o men hörde från henne att hon hade bestämt sig för IB som mig. Hoppas vi båda kommer in där. Åh va bra att ni har ordlistor, ifall det skulle va något ord man inte kan på kemin som t.ex ekolv elr vad dem heter osv hahah. jag vet hur IB funkar, ert system och så så det behöver jag inte veta mer om. men det jag vill veta är om du klarar av takten där. det är ju jätte mycket plugg :s jag är i och för sig van vid att plugga mycket men för mig vad jag har hört av lärarna på skolan och eleverna så verkar det som man pluggar nonstop. is it true you don't get any free time at all? :S för det är nog det enda jag oroar mig över. if I still have time to go out even though I'm a student at IB :|

DATE 2008-11-08 TIME 00:19:30
WEBSITE: http://trinhh.blogg.se/
lisa тяiин ♥

det första jag kmr göra när jag har fått besked att jag har blivit antagen är att köpa sån mini lexikon, det kan du lita på. men det är skönt att höra man ändå har fritid fast du går på den skolan. Jo angående 3an, och dem essays - jag hoppas verkligen inte jag kmr få ett sammanbrott mitt i allt eller drabbas av panik ångest :| men i och för sig är det som de två tjejerna från skolan sa, det handlar om hur du planerar upp dina veckor. om du är bra planerare får du ju mkt fritid, och som dålig planerare kommer du bara få stressa hela tiden. jaha nu fattar jag vrf du skulle flytta, trodde först det va för att du inte pallade bo hemma eller ngt. jag kmr ha 40 minuters pendling när jag går i tian och 20 minter i elvan och tolvan för de byter lokal då. men jag måste tacka dig så mkt, jag har fått svar på det jag inte visste innan. tack x100 :) :*

DATE 2008-11-08 TIME 13:46:36
WEBSITE: http://http:://trinhh.blogg.se
Ena.

för de första, du sminkar helt fel. mascara, sen eyliner SEN ögonskugga?. Och kan man inte göra eyeliner på första försöket utan bomullstuss, borde man inte sminka sej alls. De ska va helt tvärtom. Man tar ögonskuggan först. för om man tar den sen. kommer dina ögonfransar bli helt pudriga, Sen tar man eyeliner, o om man inte kan lägga eyeliner ska man ta penna. inte eyeliner. Sen ska man ta mascaran, O ja vet att de flesta inte kan lägga mascara utan kladdar över hela fejjan, då e de lika bra du ta ett lager mascara o använder lösögonfransar istället. Och man behöver inte alls allt de dyra du använder. Men sen kanske de e för du har fucked up hy, vad vet jag. peace out.

DATE 2009-01-08 TIME 22:57:34

»please read:
- do not advertise on this page. I REPEAT, NOT!
- frågestund? tävlingar? go bother someone else. seriously.
- i do not respond to comments like: "allt bra?" & "vad gör du?". neither do i check back on your blogs. so don't hold your breaths. or wait, please do.
- remember to check your name in the field
- wanna tell me how ugly i am? go right ahead! wanna tell me how wannabe-foki i am? well then, screw you.
- no blog? got a question? leave your e-mail adress or check back in here!



name:

e-mail: (only visible for me)

blog:

comment:

daily reader

bloggkoll
trackback ♥




RSS 2.0