so? ask me

-.-.-.DATE 2009-09-20 TIME 15:01:25
svaren till era frågor!!!! =D wihoo. det var faktiskt roligt att svara på dom, hihi. kom ihåg nu också att jag endast gett svar utifrån vad jag själv tycker är bäst. so..... duhh. det här blir nog sista inlägget idag. ska till carro sen och äta tårta för bruden fyller ju år!

hur gammal är du?
jag är 17 yao ;)

vad fick dig att börja blogga?
alltså ska jag vara ärlig så var jag en liten härmapa... och en wannabe.. hahahaha. ville också vara cool och ha egen blogg ju (h) sen fick jag en massa sköna kommentarer så klart som fan att jag fortsatte!

vad har du för kamera?
en samsung nv20, en svart liten sak som jag gillar skarpt (men som tagit emot många smällar!)

vad tycker du är roligast att läsa för bloggar?
bloggar som jag kan relatera till. typ smink bloggar!! och självklart personliga bloggar med en diskret humor ...om det nu lät vettigt?

vilken foundation tycker du funkar bäst ?
det beror ju på vilken hudtyp man har. men jag som har fet hy, lite iaf, tycker att den från MAKE UP STORE matte foundation funkar sjukt bra! annars kan du prova deras puder foundation som också mattar ner, alltså om du kör med en borste så täcker det litegrann och funkar mer som ett puder men om du använder en puff, som du blöter lite, så täcker den mer. andra bra foundations: * smashbox high definition fx healty foundation * stila liquid oil free foundation * isadora high performance

har du tips på hur man kan få starkare hår? asså tappar ganska mycket.
(men det är för att jag har härnbrist just nu) men iallafall, :D

jag har hört att om du böjer på huvudet och borstar håret med en naturborste så blir håret starkare och finare. du ska borsta ganska många gånger och öka antalet borstningar (säger man så? haha) varje dag. åhh du kan prova en sån här huvudmassage (ser ut som en stor visp), den är jätteskön och använda och den gör faktiskt att håret växer fortare och håret får bättre kvalité. Finns att köpa i hälsobutiker ;) ganska billigt faktiskt. sen kan du ju också använda hårinpackningar några gånger i veckan, en som är jättebra är den från fructis garnier oil repair. du ska också käka rätt, ät mycket fisk!! du får du i dig omega 3 som är skitbra för hår och naglar. typ lax, MMMMH (a)
bilden är klickbar

vilken mascara rekommenderar du? och vilken foundation? :)
mascara som förlänger: telescopic från l'oreal, lash injection från too faced, diorshow från dior, colossal volume express från maybelline
mascara som ger volym: buil-up mascara extra volume från isadora, diorshow från dior, telescopic från l'oréal, beauty tubes från l'oréal
mascara som ger fylliga fransar: lash injection från too faced, diorshow från dior, beauty tubes från l'oréal.
mascara som separerar: all of the above

- vad för sorts smink använder du?
- vad för sorts smink är bra bra och vad är inte bra?
jag köper det mesta av mitt smink från make up store och smashbox. tycker att det är superbra! dock lite dyrt. men jag köper också smink från andra lite billigare märken. gillar l'oréal! hm fattade inte riktigt, men om du menar mellan ''vanligt'' smink och mineral smink så beror det ju på. jag vet att alla säger: blabla mineral smink är bäst, blabla låter huden andas. men det jag har hört är att mineral smink inte innehåller konserverings medel (nähä?) vilket gör det ''farligare'' att använda. alltså typ, sminket håller sig inte lika länge som vanligt smink, då kan man lättare få infektioner och sånt där. dessutom är det dyrt, och hur värt är det då att behöva kasta burken efter en vecka? därför föredrar jag vanligt smink. annars kan du köpa en flytande mineral foundation, den är inte helt 100% naturlig men proppad med mineraler iallafall ;) hoppas jag svarade rätt på andra frågan, du var ju inte så specifik (aa) hihih.

 

varför startade du din blogg?
Hur länge har du bloggat?
hur långt vill du komma med din blogg?
favorit blogg?
har du tänk sluta blogga?
som jag sa tidigare: såg att alla andra hade blogg och det såg så coolt (och roligt) ut så jag ville härmas
och också skaffa blogg och få en massa kommentarer! har inte tänkt så mycket på det. tänker iaf inte bli värsta kenza eller kissie. jag tycker att den nivån min blogg ligger på nu duger för mig =D annars skulle jag aldrig palla bloggen.. jag läser inte dom här ''stora'' bloggarna så mycket. så små bloggar jag gillar är väl missbui.blogg.se för hon är så ful HAHAHHAA (hon vet att jag skämtar), och skitrolig. bäst svenska dessutom... hhehe. en annan jag gillar är finest.se/hodamerei för hon säger exakt vad hon tycker. en vass tunga har hon, men förjävla bra humor! antingen älskar man henne eller så hatar man henne. JAG ÄLSKAR HENNE. ja, så småningom kommer jag nog lägga ner bloggen. det är skönt att vara borta från den. fast vet inte när det kommer ske :o

Hur får du din hy så fin ? den se rväldigt slät ut : )
hihi awh!! jag gillar att ta hans om min hy jättemycket faktiskt! det är såå kul. jag tvättar alltid ansiktet jättenoga på kvällen och morgonen. börjar med en ansiktsrengöring, sen baddar jag på med ansiktsvatten och sist en bra fuktkräm. man ska ju använda en rengöring speciellt anpassad för sin egen hud. jag har fet hy så brukar använda den där rosa cliniderm från apoteket. mario badescu (ÄLSKAR HANS PRODUKTER) har en skitbra seaweed hudvårdsserie, finns att beställa på eleven.se. sen använder jag lermasker väldigt ofta, ungefär 3-4 ggr i veckan. skitbra är det. är till och med beroende av lukten... :s haha luktar så gott. aja den jag använder är superbillig och kommer från åhléns, 20 kr bara! tror den heter ler mask bara.

Vad har du emot ögonfransböjare? Nyfiken :)
imma tell you a story, aight? hahah.. nej men när jag var yngre så använde jag en gammal franstång. gummi remsan var helt sliten men det sket ju jag i. så när jag skulle böja fransarna så ramlade gummi remsan ut (jag märkte inte det) och rätt som det var så råkade jag klippa av mina ögonfransar på vänstra ögat.. blää har hatat dom sen dess. men också för att dom sliter så otroligt mycket på fransarna, inte bra! sen hatar jag när jag ser en sån här franstång full med tjock gammal mascara på. det är ÄNNU SÄMRE! ska man böja så böjer man innan mascaran, hello?? ;D

Wii..har kikat lite på dina mascara-frans-bilder osv... Skitsnygga :)
Men .. har du ganska långa ögonfransar redan från början eller? :) Finns det någon "före"-bild? Kram!
åhh tack så mycket! hihi. nja, jag kan säga såhär: för att vara asiat så har jag rätt långa ögonfransar! =D jag kan visa en bild nån gång, sätter in den senare ;)

 

Vet du någon bra mascara som separerar fransarna bra? Jag har många ögonfransar och de separeras inte ifrån varandra. x)
Hur rengör du din hy? Din hyser felfri ut. ;)
jag vet många mascaror som är bra och separerar bra. hihi. det gäller ju även att använda rätt teknik.. den so called sick sack tekniken! nu är det ju många som missuppfattar det här och tror att man ska köra värsta slalom med frans borsten men så är det ju inte ;) låt handen vibrera lite fram och tillbaka så går det bra. börja ovanför fransrötterna, gå sakta uppåt och när du är nästa vid topparna, dra borsten rakt upp. mascaror som separerar bäst enligt mig: telescopis från l'oréal då ska du använda kanten, inte den platta sidan av borsten. och build-up extra volume mascara från isadora. colossal volume express från maybelline är superbra också!
Frågan om min hy: kolla lite längre upp ;)

hej!
Jag undrar vad du använder för rosa läppstift eller läppglans.
jättebra blogg:)

tack så mycket! Hihih =) jag använder inget rosa läppstift.. eller läppglans.. haha. eller ja.. jag brukar köra på ett vanligt läppsyl som jag har, och den ger en lite rosa/röd förg på läpparna. den finns inte att köpa i sverige och jag vet inte vart den är ifrån för jag fick den av min syster. brukar annars använda ett persiko färgat läppglans från maybelline som heter shinylicious. färg: 808 peahes 'n' cream. alltså jag har ganska rosa/röda läppar naturligt så dom får en jättefin ljus rosa färg när jag använder ett lip butter fråb the body shop. shea smör är det ;)

Jag håller på att leta efter en Volymmascara, vilken skulle du rekommendera?
Själv har jag inte så långa och täta fransar som du har.... Ibland kan det bli svårt att få fransarna att synas...
det känns som om jag rekommenderar den här hela tiden, men det är sant, för den är så jäkla bra! telescopic mascara tycker jag att du borde investera i. borsten är typ som en fyrkant med kammar, så för att få bästa resultat ska du applicera mascaran med borstens kanter, och inte på den platta sidan. då kommer det för mycket mascara. även att du sick-sackar. om du måste, böj fransarna i tre steg INNAN du applicerar mascaran. först vid rötterna, sen i mitten, och sist vid topparna för att få en snygg böj :)

tkr du ha snygg klädstil! :)
var får du din inspiration i från?
haha oj, tack så mycket :D så gulligull. gag vet faktiskt inte. jag följer inte mode sådär slaviskt som jag en gång i tiden gjorde (före min bloggtid). utan jag köper det jag tycker är snyggt och kombinerar plaggen efter eget tycke och smak. också efter humöret.. haha. ena dagen kan jag ha en söt vit klänning och vara jätte tjejig! nästa dag kan jag ha läderbyxor och nitar. it's very up and down!

Är dyra mascaror alltid bäst?
är H&M:s smink bra?
nej dyra mascaror är inte alltid bäst! duuhhh ^^ köpte nyligen colossal mascara från maybelline. den kostade mig 99 kr och var riktigt bra! en annan billig mascara som jag gillar är buil-up extra volume mascara från isadora. kommer inte riktigt ihåg priset, men billig var den iaf :)
ehh jag har faktiskt inte provat h&m's smink. eller jo, en gång för flera år sedan köpte jag deras foundation. jag kan ju säga att den var riktigt fet och det kändes som om man hade en mask på sig. om du har provat teatersmink så förstår du nog känslan. min kompis har en eyeliner från h&m som hon gillar supermycket iallafall! tror nog h&m's smink har bra små saker, som typ eyeliners, kajal pennor, rouge och sånna saker. eller ja, dom duger iallafall. men in the end tycker jag att man ska köra på kvalité produkter. inte vill du sluta upp med finnar och utslag i ansiktet heller? ;)

hur sminka man så man får stora ögon?
du ska leka med ljusa färger runt ögonen. börja med en mascara som förlänger och separerar bra. det öppnar upp ögonen. till exempel colossal mascara från maybelline. måla med en ljus ögon penna på nedersta och översta fransraden. den ska inte vara kritvit, utan mer nära din hudfärg, fast lite ljusare. sen kan du använda en creme highlighter i inre ögonvrån. om du vill kan du applicera ljus ögonskugga runt ögonen. lite extremare, eller för att uppnå den där stilen i asien som typ alla har, ulzzang nånting, kan du måla med vit ögonskugga eller vit kajal precis under ögonen och sudda ut med en tops.


Freja

sv: tack så mycket :)

DATE 2009-09-20 TIME 15:10:56
WEBSITE: http://influenced.blogg.se/
aw

fin blogg:D

DATE 2009-09-20 TIME 15:39:16
WEBSITE: http://amandawahlgren.blogg.se/
ann

sv: haha... aw, vad synd om dig. jag tar självutlösaren när ingen kan ta bild på mig, vilket händer oftast. men igår tog sophia (sexåring) bilden åt mig, samt några fler :P

DATE 2009-09-20 TIME 15:55:31
WEBSITE: http://annnguyeen.blogg.se/
cuong le

OJ! kommentaren med samma svar som du fick är från mig, men jag sitter på anns dator nu så det blev att hennes namn och adress syntes istället (a)



sv: haha... aw, vad synd om dig. jag tar självutlösaren när ingen kan ta bild på mig, vilket händer oftast. men igår tog sophia (sexåring) bilden åt mig, samt några fler :P

DATE 2009-09-20 TIME 16:01:35
WEBSITE: http://cuoong.blogg.se/
Nicole

sv: okej:)

teleskopic mascrarn är superbra ju



love

DATE 2009-09-20 TIME 16:05:05
WEBSITE: http://nicolesjostrom.blogg.se/
ronak

sv: åh, tack så mycket för svaret! :)

vad är naturborste? :D

DATE 2009-09-20 TIME 16:06:28
WEBSITE: http://pppiggelin.blogg.se/
Amy.C

hahha..aww..va söt ni e:) ..

han gillar dig..dt e jag säkert på:p hehe..^^

men lika bra att inte bry dig så mkt...slipper förstöra vänskapet senare..asch..



nejnej ajg e inte sjuk..dt e lugnt med mig nu..har nog sovit för mkt:p haha..^^



tack..skorna har jag faktiskt.. df köpte jag aldrig..ett par vanliga svarta pumps ju=) ..pösss

DATE 2009-09-20 TIME 16:23:14
WEBSITE: http://amychen.blogg.se/
♥ p r i n c e s s o n t he p e a

omg! du vet inte hur mycket du hjälpt mig nu! haha . jag läste det där med hur man får stärkare hår och har gått och klagat hur mycket som helst på att mitt hår växer så längsamt och du gav några riktigt bra tips ser jag! Tack, tack tack sååå såå mycket :*D



sv: åh tack detsamma :* !

DATE 2009-09-20 TIME 16:35:49
WEBSITE: http://princessonthepea.blogg.se/
Khalid

Japp, det är med hjälp av en cd-skiva :D ..

DATE 2009-09-20 TIME 16:36:41
WEBSITE: http://khalid.blogg.se/
Frida

du har en jävligt fin blogg ! :)

DATE 2009-09-20 TIME 16:38:55
WEBSITE: http://ifyoucantmakeitfakeit.blogg.se/
My

Yay jag läste allt hahah (A)



HAHA men skulle annars inte fatta något juu , jag är ju inte korean eller kan inte koreanska om man nu säger så ;( haha xd

DATE 2009-09-20 TIME 16:42:40
WEBSITE: http://myytran.blogg.se/
Matilda

Jaa usch det är inte kul :( <3

DATE 2009-09-20 TIME 16:57:27
WEBSITE: http://everythinginmylife.blogg.se/
Felicia

Sv: Jupps göru? :P

DATE 2009-09-20 TIME 17:19:32
WEBSITE: http://flizanlizan.blogg.se/
mimoza your favorite.

hihi, jaoo :) allt bra med dig idag då?

DATE 2009-09-20 TIME 17:20:57
WEBSITE: http://miimoozaa.blogg.se/
TAKAI

svar:

huhu, okeeeej! :D det kanske jag ska göra snart, faktiskt huhu <3

ska köpa lite nytt från feelunique :>

DATE 2009-09-20 TIME 18:01:02
WEBSITE: http://takai.blogg.se/
TAKAI

btw, gillar du inte min blogg? :c

DATE 2009-09-20 TIME 18:01:13
WEBSITE: http://takai.blogg.se/
V A N E S S A

vilka utförliga svar :D

tacktack ^^

DATE 2009-09-20 TIME 19:08:01
WEBSITE: http://vanessass.blogg.se/
tessan

Men vad bra ;) hehe allt bra? =)

DATE 2009-09-20 TIME 19:12:54
WEBSITE: http://fredricsflicka.blogg.se/
GwanGwan

Oh!!!.. Jag tackar för tipset!!!..



jag hatar ögonfransböjare, ibland när jag har bråttom.. då blir det katastrof.. hihi

DATE 2009-09-20 TIME 19:14:38
WEBSITE: http://gwangwan86.blogg.se/
Nina

Vilken fin blogg och typ världens sötaste header måste jag säga! :)

DATE 2009-09-20 TIME 19:24:04
WEBSITE: http://frappuccino.blogg.se/
Isabel / Svar

Haha nej usch driveru !

Orientering suger .



(ledsen för sent svar !)

DATE 2009-09-20 TIME 19:41:48
WEBSITE: http://isabelcaleros.blogg.se/
R I T A

Kul med alla svar!

Hoppas du får en bra vecka :)♥

DATE 2009-09-20 TIME 20:57:51
WEBSITE: http://ritas.blogg.se/
★ SimonSvensson ☆★☆ [ZvenZon.blogg.se] ★

Sv: Haha okej! XD

Haha ja, men jag har ju som alltid fattat att Sewdbank är lite sämre.. xD

Men det är en av dom enda bankerna vi har här i lilla Lse! :P

DATE 2009-09-20 TIME 21:19:40
WEBSITE: http://zvenzon.blogg.se/
emma härnqvist/perfektion

så roligt med alla svar :)



de är bara bra med mig nu, tack. kram

DATE 2009-09-20 TIME 21:34:19
WEBSITE: http://perfektion.blogg.se/
vesna

varsågod =)

DATE 2009-09-20 TIME 22:49:21
WEBSITE: http://vesna.blogg.se/
Cindy'Nham

sv:

hihi, eller hur uggs är typ så fina :))

hihi, jaha okey :D:D

DATE 2009-09-20 TIME 23:09:02
WEBSITE: http://ciiinddynhaaam.blogg.se/
Anonym

Jaa detsamma ;D

DATE 2009-09-21 TIME 08:39:40
WEBSITE: http://hejannw.blogg.se/
Daniela

Sv: Härligt =) sure, har lagt till dig nu!

DATE 2009-09-21 TIME 09:53:53
WEBSITE: http://goodlifees.blogg.se/
Linda - ndaiL

Gomorron!



Allt bra?

DATE 2009-09-21 TIME 10:08:56
WEBSITE: http://ndail.blogg.se/
Ehliiiin - ElinStenberg! ♥

Vilka härliga svar :)

DATE 2009-09-21 TIME 13:41:36
WEBSITE: http://ehliiiin.blogg.se/
emelienguyen :*

sv; haha tack :D



det var kinesiska.

DATE 2009-09-21 TIME 15:30:02
WEBSITE: http://emmmisnguyen.blogg.se/

»please read:
- do not advertise on this page. I REPEAT, NOT!
- frågestund? tävlingar? go bother someone else. seriously.
- i do not respond to comments like: "allt bra?" & "vad gör du?". neither do i check back on your blogs. so don't hold your breaths. or wait, please do.
- remember to check your name in the field
- wanna tell me how ugly i am? go right ahead! wanna tell me how wannabe-foki i am? well then, screw you.
- no blog? got a question? leave your e-mail adress or check back in here!



name:

e-mail: (only visible for me)

blog:

comment:

daily reader

bloggkoll
trackback ♥




RSS 2.0