pores be pure

-.-.-.DATE 2010-04-28 TIME 15:56:54

det är ganska många som frågat förr om jag kan berätta lite om hur jag rengör min hy eftersom den är så ''fin''. so here it goes!!!

basic rule: NEEEVER EVER EVER EVER lata er när det gäller rengöring!!! morgon OCH kväll.
- jag använder clearasil stay clear varje morgon och kväll. den är anpassad för fet hy. börjar med 3 in 1 exfoliating cream cleanser (brukar variera, ibland använder jag gel wash) och avslutar med deep cleansing toner.
- använd alllltttid ett ansiktsvatten efteråt, det tar bort den sista smutsen och gör ansiktet rent och klart.
- vissa dagar använder jag en lermask till ansiktet, dom verkar på djupet och förminskar porerna. formula 10.0.6 har en bra lermask som förminskar porerna. på åhléns finns det SUPERBRA lermasker också med lera från döda havet, dom kostar bara 20 :-/st (grå/blå förpackning)
- fukt är a och o för en fin hy!!! återfukta alltid. jag använder just nu formula 10.0.6 seriously shine free, den mattar ner ansiktet.

TIPS:
- återfukta. återfukta. återfuka. annars torkar huden ut och producerar ännu mer talg och då får man finnar!!
- kläm inte, peta inte, sminka inte, kolla inte på finnarna. IT GETS WORSE!!!! låt dom vara ifred, då får man inte fula ärr och dom försvinner fortare. jag brukar använda mario badescu drying cream. en liten kräm som man smetar på finnarna, så försvinner dom superfort!!
- skit i om det tar lång tid, använd ansiktsmask minst 3 ggr i veckan. en som jag gillar extremt är mario badescu drying mask. men fett dyr, så man kör ju på budget nu at the moment ;)
- sov inte med smink, riktig fin hy killer alltså!!!
- arbeta in rengöringsprodukterna med cirkel rörelser, för då sätter man även igång blodcirkulationen och får en fin jämn färg på hyn
- använd produkter anpassade efter er hudtyp. jag som har kombinerad hy använder mest produkter för fet hy. det hjälper bäst för mig. prova er fram!!!! bra märken som jag gillar är: clinique, lancôme, mario badescu, formula 10.0.6, mary kay, clearasil

Johanna

Tack så mycket:)



Jag har haft turen att få ganska fin hy utan att göra något med den men kanske ska testa någon av dom produkterna!:)

DATE 2010-04-28 TIME 16:43:55
WEBSITE: http://asiwantit.blogg.se/
mag

ok

DATE 2010-04-28 TIME 17:02:17
WEBSITE: http://magicmag.blogg.se/
Hildaaaaas

dom där formula 10.0.6 produkterna finns dom på åhléns ? =) Jätte bra tips! :D

DATE 2010-04-28 TIME 17:10:33
WEBSITE: http://hildaaaaas.blogg.se/
V A N E S S A

Åh, jag frågade någon på åhléns om det fanns nån bra ansiktskräm och dom tipsade formula 10.0.6 :) Fast jag visste inte om den va bra :)

DATE 2010-04-28 TIME 17:38:30
WEBSITE: http://vanessass.blogg.se/
sara

jag älskar din blogg! brukar gå in här nästan varje dag :)

Jag undrar om du färgat håret (det ser ju brunt ut), hur gjorde du då? Slingade du hos frisören eller blekte?

DATE 2010-04-28 TIME 18:32:31
patricia

tack för tipsen!! :)

DATE 2010-04-29 TIME 09:35:33
H

Låt oss säga att jag börjar använda clearasil stay clear och deep cleansing toner varje morgon och kväll. Då bör jag även återfukta huden och låt oss säga att jag använder formula 10.0.6 seriously shine free. Men exakt när ska jag använda mario badescu drying cream? I vilken ordning? Efter formula 10.0.6 eller före eller ska jag ens återfukta det då? Skulle vara tacksam för svar.

DATE 2010-06-04 TIME 12:47:07
Casandra

Jag Ä L S K A R pores BE pure!

Jag har använt den EN gång och det var IDAG, Det minskade genast det röda i T-Zonen. Tycker att det är bra att det finns folk som delar med av sina tips om hudvård, speciellt unga som så många vet har mest problem ;)

DATE 2010-06-22 TIME 14:35:03
elli

Vart kan man köpa clearasil??

DATE 2012-03-12 TIME 22:59:30

»please read:
- do not advertise on this page. I REPEAT, NOT!
- frågestund? tävlingar? go bother someone else. seriously.
- i do not respond to comments like: "allt bra?" & "vad gör du?". neither do i check back on your blogs. so don't hold your breaths. or wait, please do.
- remember to check your name in the field
- wanna tell me how ugly i am? go right ahead! wanna tell me how wannabe-foki i am? well then, screw you.
- no blog? got a question? leave your e-mail adress or check back in here!



name:

e-mail: (only visible for me)

blog:

comment:

daily reader

bloggkoll
trackback ♥




RSS 2.0