bra hy=bra sminkbas

-.-.-.DATE 2012-09-15 TIME 17:36:37


jag har ju tjatat om det här med att bra hy=bra sminkbas. så tänkte berätta lite om min hudvårdsrutin och vad jag använder för produkter. 



jag rengör ansiktet VARJE morgon och kväll. jämt. alltid. till och med när jag är asjävla full. även om ni inte har smink på er så måste hyn ändå rengöras pga smuts & fett som samlas på hyn under dagen. slarvar ni så är risken större att ni får finnar och sminket fäster inte lika bra.

jag använder rengöring från KEB swedish formula med naturliga ingredienser som varken innehåller parabener eller mineralojor. rengöringsmoussen ska masseras in i hyn så att allt smuts försvinner. avsluta med toner.
2-3 ggr i veckan använder jag en peeling från MIST Stockholm. ta tid på er när ni masserar in den i hyn. fin hy kan inte stressas fram! massera in den i cirklande rörelser och arbeta uppåt (från hakan upp mot pannan) så förbättrar ni bloccirkulationen och hyn stramas åt.
jag använder alltd en lermask från formula 10.0.6 efter peelingen. använd en ansiktsmask anpassad för eran hudtyp, kom ihåg det! 



»please read:
- do not advertise on this page. I REPEAT, NOT!
- frågestund? tävlingar? go bother someone else. seriously.
- i do not respond to comments like: "allt bra?" & "vad gör du?". neither do i check back on your blogs. so don't hold your breaths. or wait, please do.
- remember to check your name in the field
- wanna tell me how ugly i am? go right ahead! wanna tell me how wannabe-foki i am? well then, screw you.
- no blog? got a question? leave your e-mail adress or check back in here!



name:

e-mail: (only visible for me)

blog:

comment:

daily reader

bloggkoll
trackback ♥




RSS 2.0