international baccalaureate

-.-.-.DATE 2009-11-26 TIME 16:53:17


HEJ :)
alltså det är skitmånga som tvekar bara för att dom är rädd för engelskan, pleeeassee, don't be säger jag bara :) det finns en anledning till varför PRE IB finns (eller ah, detta är en av anledningarna), och det är för att man ska öva upp engelskan. och det är ju inte värsta strikt så man måste prata engelska hela tiden som många tror. man får såklart prata svenska med :P Pre är första året på IB, och då läser man matte A-B, engelska A-B, historia A, naturkunskap A-B, svenska A-B skulle jag tro, det finns säkert fler ämnen som jag inte kommer ihåg, hehe. men man läser alltså dom vanliga ämnena första året.
sen när man börjat riktiga IB så får du välja ämnen ur 6 grupper.  jag läser swedish A1 (modersmål), social anthropology SL (man får välja mellan anthr. history eller ITGS), math studies, chemistry SL (eller physics, biology), visual arts HL (man får välja mellan bild, film eller drama), och english A2 (ett andra språk). i alla ämnen så får man välja SL eller HL, det är två olika nivåer. SL är lättare, och HL är svårare. man måste välja minst 3 HL ämnen. du får även välja bort t.ex bild, film eller nåt för att läsa ett till science ämne (t.ex fysik och biologi eller kemi). ämnena i vissa grupper beror också på vilken skola du väljer att gå på, för de erbjuder olika ämnen =)
hoppas du fick svar på det du ville :) annars är det bara att fråga!!

L i n n [ S A I K ]

Jag har helt bestämt mig för IB, tycker att hela systemet och allt är så jävla braaa! Betygsystemet, hur allt rättas osv.. Längtar som en galning och hoppas verkligen att jag kommer in, vet inte vad jag gör annars O.o Känner sån dragning till IB! :D

DATE 2009-11-26 TIME 18:25:56
WEBSITE: http://saik.webblogg.se/
Linn

När vi skulle välja gymnasium hade jag en kompis som funderade på IB. Tycker man får så lite fakta om hur det verkligen är där, man tror ju att det är så strikt men det är ju som en vanlig skola men engelska.

DATE 2009-11-26 TIME 18:32:26
WEBSITE: http://lajn.webblogg.se/
L

är det svårt att komma in på ib ? :)

DATE 2009-11-26 TIME 21:12:49
WEBSITE: http://lht.blogg.se/
Lilly

hööhö jag ångra jag inte valde ib :(

DATE 2009-11-27 TIME 23:53:01
WEBSITE: http://purestdeliight.blogg.se/

»please read:
- do not advertise on this page. I REPEAT, NOT!
- frågestund? tävlingar? go bother someone else. seriously.
- i do not respond to comments like: "allt bra?" & "vad gör du?". neither do i check back on your blogs. so don't hold your breaths. or wait, please do.
- remember to check your name in the field
- wanna tell me how ugly i am? go right ahead! wanna tell me how wannabe-foki i am? well then, screw you.
- no blog? got a question? leave your e-mail adress or check back in here!



name:

e-mail: (only visible for me)

blog:

comment:

daily reader

bloggkoll
trackback ♥




RSS 2.0