how about some Q and A?

-.-.-.DATE 2009-10-13 TIME 19:50:12



åhh tack så jättemycket!! frickin glad jag blir :D hihihi. ja, jag har gjort min egen design. jag har typ haft samma under hela mitt blogg liv, haha. sen slängt på nya grejer hela tiden och ändrat header & bakgrund bara. resten har vart pretty much the same. glad att du gillar den iaf :) men måste tyvärr göra dig besviken... jag kan verkligen inte göra sånna designer och sånt för att ge ut till folk, tro mig, skulle gjort det om jag kunde! men jag kan inte... kan inget om photoshop pch sånna grejer typ.. min blogg är mest gjord på en massa koder och tyvärr inte photoshop. bara min header.. men hjälper gärna till med annat :)
kram.



jag vet ine så mycket om GI, eller jag är inte så påläst som man borde kanske. så jääättte seriös är jag inte. jag föreslår att du lånar nån bok om GI istället, det är bäst. men så som jag gör är att jag tar bort typ alla kolhydrater, eller det mesta som går att ta bort. skippar pastan, riset och potatisen och alla sötsaker och sånna grejer. vetemjöl också. GI går ju ut på att man minskar intaget av kolhydrater (20 g kolhydrater i första fasen), så kroppen inte har några kolhydrater att göra om till energi till, då använder den fettet till energi och då går man ner i vikt. vad jag har hört och läst iallafall. sen är det ju en väldigt bra metod för dom som är diabetiker tror jag det var, och om man vill äta hälsosamt.
fas 1 är jag i, det stämmer. då får du äta högst 20 g kolhydrater varje dag. bra att äta är ÄGG!!! mycket proteiner i det. sen kan du ju köpa sånt protein pulver och blanda i t.ex milkshake och sånt. jag byter ut potatis/ris/pasta mot en massa grönsaker, typ broccoli som jag älskar!! lax är jättebra att äta också. och bacon :) ägg och bacon är jättebra att äta till frukost t.ex. och KESO. gud vad jag äter keso nu för tiden, så himla gott och inte alls många kolhydrater. du får inte äta... bröd. det suger. eller.. jo, typ en brödskiva någon dag eller så, men bara om det är gjort på surdeg och dinkelmjöl, hela frön och sånt. du kan ju kolla på näringsinnehållet hur mycket kolhydrater det innehåller :) frukt är inte så bra att äta i början (!!!) :o i know. du kan typ ta ett äpple per dag eller nåt sånt. du kan googla upp GI värdet på en hel del mat, så det kan du ju kolla upp ;) man är i första fasen från 4 veckor-2 månader.
fas 2 får du äta 30 g kolhydrater. den här fasen kan du stanna vid hur länge du vill.
3e fasen går du tillbaka till din vanliga kost, eller inte helt riktigt... haha. du ska fortfarande äta så lite kolhydrater som möjligt, men det är inte lika strikt som i fas 1 och 2. sen kan du alltid gå tillbaka till fas1 om du känner för det.

men kom ihåg att inte fuska med kolhydraterna. alltså inga chips/godis dagar ;) då blir det till att börja om. och självklart; MOTIONERA!!! =)


Michaela

Ja, prov i idrott. suck

DATE 2009-10-13 TIME 19:58:51
WEBSITE: http://mihuynh.blogg.se/
cuong le

sv: haha, klockor, halsband, armband är de främsta accesoarerna killarna bär på, om inte väskan :P

och vi är typ pryl-galning, och där kommer funktioner och design in. och det är manligt med silvriga, stora klockor i metall (eller vad materialet heter).



tack! jag tyckte den kändes och såg stor ut förra sommaren, nu känns den väldigt liten XD

DATE 2009-10-13 TIME 20:03:27
WEBSITE: http://cuoong.blogg.se/
Petra

åhh jag hatar det, flera på min skola som har det och vill bara strypa dem. det är så USCH !



hah jo detär bara bra med mig med =)

DATE 2009-10-13 TIME 20:06:24
WEBSITE: http://petrawartmark.blogg.se/
Linn

snygg header!

DATE 2009-10-13 TIME 20:10:41
WEBSITE: http://linnzy.webblogg.se/
Alexandra - Ninja Fruit

sv: Mario är urkul! :D



Jag vet hur det är, fast min pappa skriker inte utan suckar och stönar åt mig istället, haha. :P

DATE 2009-10-13 TIME 20:15:59
WEBSITE: http://ninjafruit.blogg.se/
Sofia

sv; HAHAHAH va sööööt! kan tänka mig faktiskt.. :| men det ser alltid så jävla lätt ut när andra kör bil! :(

DATE 2009-10-13 TIME 20:19:07
WEBSITE: http://sofiakhan.blogg.se/
Anonym

du sa att din design var gjort av massa koder, vad för koder? :O och hur fixar man en snygg header och bakgrund? haha :$

DATE 2009-10-14 TIME 02:14:57

»please read:
- do not advertise on this page. I REPEAT, NOT!
- frågestund? tävlingar? go bother someone else. seriously.
- i do not respond to comments like: "allt bra?" & "vad gör du?". neither do i check back on your blogs. so don't hold your breaths. or wait, please do.
- remember to check your name in the field
- wanna tell me how ugly i am? go right ahead! wanna tell me how wannabe-foki i am? well then, screw you.
- no blog? got a question? leave your e-mail adress or check back in here!



name:

e-mail: (only visible for me)

blog:

comment:

daily reader

bloggkoll
trackback ♥




RSS 2.0