confident boost

-.-.-.DATE 2010-12-20 TIME 19:01:04
fick en fråga på bloggsvar och tyckte att svaret skulle vara alldeles för långt för att svara där, även att många känner nog precis likadant så tänkter lägga upp frågan här.

vad har du för tips till mig som har många komplex över mig själv och min kropp? Det är väldigt jobbigt och jag hatar det. 

kram


oj. förlåt, men jag vet inte riktigt om jag kan komma med nåt bra... för jag har själv en massa komplex när det gäller min kropp och jag hatar det också. eller... det var mycket värre förrut, men nu trivs jag bättre med mig själv. om jag ska vara ärlig så är det mycket tack vare bloggen som jag har fått ett bättre självförtroende. men ibland har jag dagar då jag tycker att jag är skitäcklig och ful och att allt på mig är bara fel. förrut var det så att jag jämförde mig mycket med andra tjejer och tänkte jämt 'åhh önskar att jag såg ut som henne' och så (gör det ibland fortfarande... haha), men jag växte ifrån det. jag slutade bry mig helt enkelt och nu älskar jag att använda tighta klänningar och så för det ger en sån himla confident boost! det tar så mycket energi att gå runt och oroa sig över sin kropp och jämföra sig med andra and what's the point liksom? man mår bara dåligt. jag vet att jag har gått upp ganska mycket de senaste 6 månaderna och hade detta varit för 1 år sen så hade jag mått jättedåligt och börjat träna röven av mig, men nu orkar jag inte bry mig faktiskt. försöker bara tänka positivt, som att man får större och finare rumpa! jag älskar att köpa snygga underkläder med, för mig ger det också en jättestor confident boost! sluta kocentrera dig på allt det dåliga med dig själv och kolla på det du tycker är finast på dig! gillar du din rumpa till exempel? isåfall, köp ett par snygga jeans som framhäver den! eller ett par snygga underkläder. det gäller att fokusera på sina bästa delar och sluta tänka på allt annat som är dåligt. det gör jag och jag mår mycket bättre av det. hoppas det hjälpte lite iaf... :)

ta hand om dig, kram!

Jengan

Jag gick upp hur mycket som helst när jag började gymnasiet hehe :P men insåg sen att jag såg ut som ett barn förut - formlös

DATE 2010-12-20 TIME 19:09:50
WEBSITE: http://litenjengan.blogg.se/
Kaleido

Jätte bra tips :) Har själv en jäkla massa komplex men det får man ju faktiskt komma över (A)

Kan hälsa att du inte borde ha några komplex för du är himla fin, thank you very much!

DATE 2010-12-20 TIME 20:38:40
WEBSITE: http://kaleido.blogg.se/
Hanna

att köpa snygga underkläder är ju ett fett bra tips :)

DATE 2010-12-20 TIME 20:47:30
WEBSITE: http://jarlegaard.blogg.se/
Julia

Du har ju skitsnygg kropp människa ?! Du ska vara nöjd! och verkligen jättebra skrivet :)

DATE 2010-12-21 TIME 00:43:58

»please read:
- do not advertise on this page. I REPEAT, NOT!
- frågestund? tävlingar? go bother someone else. seriously.
- i do not respond to comments like: "allt bra?" & "vad gör du?". neither do i check back on your blogs. so don't hold your breaths. or wait, please do.
- remember to check your name in the field
- wanna tell me how ugly i am? go right ahead! wanna tell me how wannabe-foki i am? well then, screw you.
- no blog? got a question? leave your e-mail adress or check back in here!



name:

e-mail: (only visible for me)

blog:

comment:

daily reader

bloggkoll
trackback ♥




RSS 2.0