kladdkaka med nougatbitar

-.-.-.DATE 2011-08-15 TIME 13:48:46
heeej. nu ska ni få ett recept på en jäääätttegod kladdkaka! hittade receptet på arla men har lagt till nougaten själv haha ;)

du behöver:
100 g smör
2 ½ dl strösocker
2 ägg
1 ½ dl vetemjöl
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker

garnering:
125 g nougat (odense nougat)

jag tog bara 2 1/4 dl socker för annars blir det så sött. jag tyckte att den blev söt redan då så 2 dl skulle räcka gott och väl tycker jag. sen tog jag 2 tsk vaniljsocker. älskar vanilj!!

sätt ugnen på 175 grader. smält smöret i en kastrull. flytta kastrullen från plattan och blanda i socker och ägg, blanda väl. blanda sedan i resten av ingredienserna. häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar kant (ca 24 cm i diameter). skär nougaten i bitar och fördela den jämt över kakan. grädda mitt i ugnen i ca 20 min. låt kakan kallna (jag stoppade in den i frysen i 30-40 min). servera med glass eller grädde! :)

Carro

Låter apgott!

DATE 2011-08-15 TIME 14:23:05
WEBSITE: http://carolineannamarie.blogg.se/
Anonym

Använde samma recept (utan nougat men gud vad gott det hade varit med!) till att göra kladdkaka igår :) Dubblade receptet och minskade sockret lite, tycker också det är ganska mycket socker annars ;) supergott! haha

DATE 2011-08-15 TIME 14:55:11

»please read:
- do not advertise on this page. I REPEAT, NOT!
- frågestund? tävlingar? go bother someone else. seriously.
- i do not respond to comments like: "allt bra?" & "vad gör du?". neither do i check back on your blogs. so don't hold your breaths. or wait, please do.
- remember to check your name in the field
- wanna tell me how ugly i am? go right ahead! wanna tell me how wannabe-foki i am? well then, screw you.
- no blog? got a question? leave your e-mail adress or check back in here!



name:

e-mail: (only visible for me)

blog:

comment:

daily reader

bloggkoll
trackback ♥




RSS 2.0