editing in photoscape

-.-.-.DATE 2011-01-07 TIME 12:10:00
har faktiskt fått en hel del frågor om hur jag redigerar mina bilder så att dom får ett 'fint ljus'. har förklarar förrut att jag brukar redigera i photoscape och i photoshop men ska visa nu hur jag brukar göra i photoscape för det är det jag använder mest.
STEG 1. öppna en bild i photoscape. anpassa storleken. jag förminskar alltid mina till 700 i bredden för det är så stora mina bilder är i bloggen, och då får jag bäst kvalité. gå in på bloom (längst till höger ovanför backlight) och ljusa upp bilden till önskad effekt. om bilden redan är ljus så behöver ni inte ändra något här. min bild var så mörk så var tvungen att ljusa upp den.
STEG 2. gå in på bright. color och ändra ljuset igen. samma sak här, om eran bild redan är tillräckligt ljus, strunta i det här.

STEG 3. dags att ändra filter! gå in på filter/film effect/portra-low och sedan crossprocess-low


STEG 4. gå in på bright. color igen och ändra gamman. jag brukar ha den på antingen 1.20 eller 1.40

KLART!! :)

Carole

Vart kan man ladda ner photoscape?? :)

DATE 2011-01-07 TIME 12:44:05
WEBSITE: http://carroyvonne.blogg.se/
ebba

Vilken toppen lektion! ^^ Har photoscape men har liksom aldrig orkat sätta mig in i det, men nu så fick jag ju lära mig lite i vilket fall som! :D Thanks! Gärna flera sånahäraa :D

DATE 2011-01-07 TIME 15:03:36
WEBSITE: http://brejjk.blogg.se/
Candy

WOW Du ser helt uunderbart snygg ut i ALLA dina bilder! :) Följt din blogg sedan jag såg dina bilder på bilddagboken.se om jag inte minns fel!



SV: tack så hemskt mycket, dock måste jag fråga vilken kamera du använder? Dags att införskaffa en ny känner jag! Och du har sjukt snygga fransar utan att använda böjare :O



Sköt om dig! Pusskram

DATE 2011-01-07 TIME 16:44:31
WEBSITE: http://candytruong.blogg.se/
W W W . M I A S F A S H I O N . B L O G G . S E

tack för alla tips :D dock blir det inte så snyggt när jag gör det - fast jag gör precis som du skrev men då undrar jag.. vilka inställningar gör du på din kamer,a har du blixt osv. ? har du typ ISO inställt elr nåt :P



tack anyway :D

DATE 2011-01-07 TIME 18:40:58
WEBSITE: http://miasfashion.blogg.se/
W W W . M I A S F A S H I O N . B L O G G . S E

om det jag skrev ovan; jo alltså mina bilder blir typ "korniga" o inte alls samma bra kvalité när jag gjort de där inställningarna i photoscape - vad gör jag fel? :/

DATE 2011-01-07 TIME 18:42:08
WEBSITE: http://miasfashion.blogg.se/
Mia

Tack för tipset! :)

DATE 2011-01-07 TIME 19:06:48
WEBSITE: http://blackrozez.blogg.se/

»please read:
- do not advertise on this page. I REPEAT, NOT!
- frågestund? tävlingar? go bother someone else. seriously.
- i do not respond to comments like: "allt bra?" & "vad gör du?". neither do i check back on your blogs. so don't hold your breaths. or wait, please do.
- remember to check your name in the field
- wanna tell me how ugly i am? go right ahead! wanna tell me how wannabe-foki i am? well then, screw you.
- no blog? got a question? leave your e-mail adress or check back in here!



name:

e-mail: (only visible for me)

blog:

comment:

daily reader

bloggkoll
trackback ♥




RSS 2.0