dilemma: straight & flat lashes

-.-.-.DATE 2011-01-15 TIME 17:42:52



det är många som skriver till mig och säger att dom har raka ögonfransar och att inget funkar, så nu tänkte jag ta upp en fråga som jag får väldigt ofta i bloggen och det är: hur kan man få långa och böjda fransar?


- värm upp en fransböjare av metall i några sekunder med hjälp av en hårtork
- böj fransarna. vill du ha en 'fin böj', böj fransarna i tre steg: från roten; i mitten och nästan vid topparna
- använd en mascara där det står 'volume' och/eller 'lengthening'
- en böjd borste ger mer volym
- vattenfast mascara är superbra! formulan torkar mycket fortare och 'fryser fast' fransarna så dom inte faller ner platt igen. använd dock inte för mycket, för det är svårt att få bort. använd endast ett lager och byt sen till en vanlig mascara om du vill ha fler lager

kom ihåg: vattenfast mascara torkar ut fransarna så använd det inte för ofta. var noga med att tvätta bort den vattenfasta mascaran som är anpassad just för vattenfast smink (de som innehåller olja). babyolja funkar också jättebra! det återfuktar fransarna igen.


Linnea :>

jag har aldrig använt en sån där, för jag har väldiga böjda av mig själv :)

DATE 2011-01-15 TIME 18:10:30
WEBSITE: http://neafoshoo.blogg.se/
Vannichis - Blogg om min vardag!

Nice!



SV; Gör jag med.



Görs ?

DATE 2011-01-15 TIME 18:11:13
WEBSITE: http://vannichis.blogg.se/
Kaleido

Jag har också väldigt böjda ögonfransar, när jag sänker ögonbrynen rör fransarna vid brynen x'D

Även ifall jag böjer(mina ögon ser mer öppna ut då) så använder jag inte någon speciell teknik, har inte ens tänkt på att man kan göra det x'D det var i alla fall ett smart tips. Däremot undrar jag hur många som har helt raka ögonfransar? Jag har bara sett folk med korta ögonfransar som har raka samtidigt.

DATE 2011-01-15 TIME 19:46:03
WEBSITE: http://kaleido.blogg.se/
Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Wow, alltid lika bra tips! Måste testa att värma upp fransböjaren. ;)



Åh tack finaste du! :D Haha hade varit kul att skicka den till honom, men jag tror inte han har någon mail!? :P



Vad kul att du också älskar Eminem, jag med! Han är GRYM!

DATE 2011-01-15 TIME 23:21:10
WEBSITE: http://adaras.se

»please read:
- do not advertise on this page. I REPEAT, NOT!
- frågestund? tävlingar? go bother someone else. seriously.
- i do not respond to comments like: "allt bra?" & "vad gör du?". neither do i check back on your blogs. so don't hold your breaths. or wait, please do.
- remember to check your name in the field
- wanna tell me how ugly i am? go right ahead! wanna tell me how wannabe-foki i am? well then, screw you.
- no blog? got a question? leave your e-mail adress or check back in here!



name:

e-mail: (only visible for me)

blog:

comment:

daily reader

bloggkoll
trackback ♥




RSS 2.0