det här med självförtroende...

-.-.-.DATE 2011-07-16 TIME 21:41:32
nu till din fråga. jag har inte gjort nånting speciellt alls. jag tänker jämt att jag måste våga chansa, annars kommer jag stå där helt clueless och alltid undra. jag är också rädd för att bli nobbad men det är en risk som jag tvingar mig själv att ta om jag tycker att det är värt det. om du vill ta kontakt med nån kille, kör på bara! bli kompis med honom på fb, puffa honom eller skriv i chatten! börja lite lugnt och se hur han svarar och fråga dig själv sedan 'är det värt risken att bli nobbad?'. om du alltid ska hålla tillbaka för att du är rädd så kommer du aldrig kunna röra dig framåt. jag vet att det är jättesvårt, får själv beslutsångest jämt om jag ska smsa den där killen eller inte. men jag gör det alltid i slutändan för om man har  fått upp tanken, då betyder det att djupt inne så vill man det. hoppas du förstår vad jag menar :) låt inte rädslan hålla dig tillbaka och bara för att man blir nobbad nån gång så betyder det inte att man aldrig ska försöka igen.

hejhej!!
vi tar en liten kvällsfråga eftersom den var så himla bra och flera av er har frågat ungefär samma sak :)



hej :) jag tycker du verkar ha så bra självförtroende, jag menar, du vågar ju hålla med killar och grejer. själv har jag världens sämsta självförtroende/självkänsla och skulle aldrig våga ta kontakt med någon kille eftersom jag är rädd för att bli nobbad.. hur har du gjort för att jobba upp ditt självförtroende? :)

btw din blogg är bäst!



hejhej!!
kan börja med att säga att jag inte alls har så bra självförtroende som ni tror att jag har. är väldigt osäker på mig själv ibland och det är jättejobbigt när det händer. men man kan ju inte alltid vara säker på allt jämt, eller hur? :)
nu till din fråga. jag har inte gjort nånting speciellt alls. jag tänker jämt att jag måste våga chansa, annars kommer jag stå där helt clueless och alltid undra. jag är också rädd för att bli nobbad men det är en risk som jag tvingar mig själv att ta om jag tycker att det är värt det.
om du vill ta kontakt med nån kille, kör på bara! bli kompis med honom på fb, puffa honom eller skriv i chatten! börja lite lugnt och se hur han svarar och fråga dig själv sedan 'är det värt risken att bli nobbad?'. om du alltid ska hålla tillbaka för att du är rädd så kommer du aldrig kunna röra dig framåt. jag vet att det är jättesvårt, får själv beslutsångest jämt om jag ska smsa den där killen eller inte. men jag gör det alltid i slutändan för om man har fått tanken, då betyder det att djupt inne så vill man det. hoppas du förstår vad jag menar :)
låt inte rädslan hålla dig tillbaka och bara för att man blir nobbad nån gång så betyder det inte att man aldrig ska försöka igen. har blivit dissad jag också och det är ju inte så kul precis. man mår skit och tror att man inte duger. men vad ska man göra? det är bara att släppa det and move on liksom, det finns en massa andra som vill ha dig ändå, du vet bara inte om det ännu ;) du duger som du är och det finns alltid någon som kommer gilla dig på det där speciella sättet. glöm aldrig det!
alltså, tänk om du är intresserad av en kille, men inte vågar ta kontakt med honom och bara låter det vara. han kanske tänker exakt likadant? och då kommer du säkert gå runt och älta på det hela tiden och undra en massa. hade du tagit kontakt med honom och blivit dissad, så har du iaf försökt och kan släppa det och sedan leta rätt på en ny! ;)
puss och kram!

Leah

j*vligt bra skrivet/svar! (y)

DATE 2011-07-17 TIME 13:11:09

»please read:
- do not advertise on this page. I REPEAT, NOT!
- frågestund? tävlingar? go bother someone else. seriously.
- i do not respond to comments like: "allt bra?" & "vad gör du?". neither do i check back on your blogs. so don't hold your breaths. or wait, please do.
- remember to check your name in the field
- wanna tell me how ugly i am? go right ahead! wanna tell me how wannabe-foki i am? well then, screw you.
- no blog? got a question? leave your e-mail adress or check back in here!



name:

e-mail: (only visible for me)

blog:

comment:

daily reader

bloggkoll
trackback ♥




RSS 2.0